Os de Celanova temos un alcume:
os "paco-roques". Iste nome vennos dun celanovés moi peculiar: Francisco Roque RodrÃguez RodrÃguez, nacido no ano 1806 nunha casa da Praza das Pitas, e que foi xuÃz municipal durante longos anos. .
Francisco (Paco) Roque tiña tres teimas:
1. Os seus delirios de grandeza, por ser descendente dunha das familias de máis abolengo de Ourense.
2. Considerábase un pozo de sabidurÃa.
3. TÃñase polo home máis guapo. Cóntase que cando se miraba ó espello, decÃa:"¡Mecachis, que guapo son!", e que a súa vella criada decÃa polo baixo: "Guapo sÃ, o que lle compre é cabeciña".
Morreu, dunha gastroenteritis, na mesma casa en 1892 asistido polo doctor D. Enrique Fernández Feijoo. DÃcese que denantes de morrer preguntoulle ó médico se España enteira preocupábase pola súa saúde e se sentirÃa a súa morte; o doctor respostoulle que todo o mundo rezaba por il.
Los habitantes de Celanova tenemos un mote: "paco-roques". Este apodo nos viene de un celanovés muy peculiar: Francisco Roque RodrÃguez RodrÃguez, nacido en el año 1806 en una casa de la Plaza de las Pitas, y que fue juez municipal durante largos años.
Francisco (Paco) Roque tenÃa tres manias:
1. Sus delirios de grandeza, por ser descendiente de una de las familias de más abolengo de Ourense.
2. Se consideraba un pozo de sabidurÃa.
3. Se tenÃa por el hombre más guapo. Se cuenta que cuando se miraba al espejo, decÃa: "Mecachis, qué guapo soy", y que su vieja criada decÃa por lo bajo: "Guapo sÃ, lo que le falta es cabeza"
Murió en 1892 de una gastroenteritis, en la misma casa donde nació, asistido por el doctor D. Enrique Fernández Feijoo. Se dice que antes de morir le preguntaba al médico si España entera se preocupaba de su salud y si sentirÃa su muerte, a lo que el doctor le respondÃa que todo el mundo rezaba por él.